Saturday, April 28, 2012

Dinner at Eurbaluce

今日はかなり久しぶりに、イタリアンレストラン、Erbaluce へやって来ました。

Tonight we came to Erbaluce for dinner - it's been a long time since we visited last time.
フォカッチャと白豆のペースト入りのオリーブオイル。これは以前と変わってません。フォカッチャが焼き過ぎで底のほうがかな~り固かったのが残念ですが、豆のペーストはパンによく合っておいしい!

First, focaccia and olive oil & white bean paste were served.  The focaccia was over-baked and the bottom part was very hard although we loved the white bean paste.
夫はお店の人に進められた赤ワインを注文。

My husband ordered the red wine recommended by our waitress.
私は味見してませんが、夫はかなり気に入ったよう。いつも家で飲んでる安いワインとはやっぱり違うといってました。

I didn't taste it, but my husband loved it.
私はまずマテ貝と緑胡椒を洋葱のスープとともに蒸したものをオーダーしました。貝はちょっと加熱しすぎかなって感じでしたが、貝から出たお出汁がとってもいい味でした。

For an appetizer, I ordered the razor clams steamed with green peppercorn and leek broth.  The razor clams were a bit over-cooked, but I loved the broth mixed with the clam juice.
夫は今日のスペシャル、英語でシャッド (shad) というお魚の卵のお料理。このお魚は北大西洋などに生息しているのですが産卵のときは鮭のように河をさかのぼり、産卵後はまた海へと帰っていくそうです。ちょうど今頃が産卵の季節。

My husband ordered one of today's special - the shad roe dish.
出てきたのは想像していたよりもかなり大きく、多分1匹から採れた卵全部が一皿に使われています。たらこ2腹分は余裕でありそう。おいしいですが、かな~りコレステロールが高そうです。後で支払いのときに気付いたのですがお値段もかなり高かったです (スペシャルはメニューには載ってないので注文時には値段はわかりませんでした) …。

He got a huge portion of the roe - much more than we expected.  It was tasty, but of too much cholesterol, I guess.  And it was kind of pricey (we didn't ask the price before placing our order..). 
そして私のメイン料理はロブスターとウニ入りのサツマイモのニョッキ。ウニがとろ~っとしておいしい! 一見量はそんなにないように見えたのですが、途中でおなかいっぱいになってしまい、残りは夫に食べてもらいました。

For the main, I chose the white sweet potato gnocchi with roasted lobster, sea urchin and parsley.  The sea urchin was creamy and good.  The portion didn't look huge, but I got very full half way through and asked my husband to finish it.
夫が注文したのは猪のお肉のグリル。これはお肉がと~っても柔らかくてびっくり。お肉自体はとってもあっさりしていて、ワインの効いたソースとよく合います。

My husband tried the roasted rack of wild boar with wild Concord grapes and lavender mosto.  The meat was amazingly tender.  The meat itself was very lightly flavored, and matched very well with the sauce. 
食後にはエスプレッソ。

And we had espresso after the meal. 
以前ここで食事したとき、デザートにがっかりした記憶があったので今回は注文するのを止めようかと思ったのですが、でも何かひとつ注文しようということになり、一番無難そうなポーチドペアーを頼んでみました。

At our last visit, we were not impressed by their desserts, so we considered skipping it this time, but decided to try just one.  I chose the safest one in the menu - the poached pear with caramel sauce.
中にはラベンダー風味の濃厚なクリームが入っていて、私は結構気に入りました。キャラメルソースもおいしかったし。

Inside was very rich lavender-flavored cream.  I liked it a lot, actually.
最後にトリュフともう一つ、胡麻をまぶしたものが出てきました。トリュフは普通の味だったのですが、胡麻の方のものが何ともいえない変わった味。ちょっと中華風のフレーバーだったのですが私の口には合いませんでした…。夫も何ともいえない顔をしながら飲み込んでました。シェフが色々挑戦しているのは分かるんですけどね。でも全体としては満足した夕食でした。

At the end we were served with truffles - one was the normal one and the other one was with sesame.  The one with sesame had very weird (Chinese?) flavor and neither of us liked it.  I understand that the chef wants to be creative and try new things, but I don't think this one was very successful....  But overall, I was satisfied with tonight's dinner.

No comments:

Post a Comment