Wednesday, November 2, 2011

Dinner at Sun Kong Restaurant

この前の夜、私達がよく飲茶を食べに行く近所の聚喜酒楼 (Sun Kong Restaurant) の前を通りがかったら多くの人 (それも中国人らしき人達) が夕食をとっていたからきっとおいしいに違いないと夫が言うので、早速行ってみることにしました。いままでここでは飲茶しか食べたことがないので楽しみ。

The other day when my husband passed by Sun Kong Restaurant (which is near our home and we frequent for dim sum brunch) in the evening, he saw many (Chinese) people eating there. So we thought this must be a good sign and decided to try their dinner menu for the first time.

まずは私の大好きなスープ、西湖牛肉羹。これは East Ocean City 程ではありませんがなかなかおいしかったのでほかのお料理にも期待が高まります。

At first we ordered my favorite soup, minced beef soup.  It was not as good as the one at East Ocean City, but better than that at most of the restaurants that I’ve tried.
これは豆苗 (エンドウの苗) のソテー。にんにくたっぷりでまずまず。ちなみにこの野菜は値段が高いのか、どこのレストランでも結構な値段を取られます。

This is the sauteed pea sprouts.  Lots of garlic.  Not bad.
ほとんどのテーブルでオーダーされていたロブスターを私達も注文。でもロブスターにはあまり身が入ってなくて、味付けもちょっと脂っこい感じ。

Most of the people at other tables ordered the lobster dish, so we ordered it as well.  But the lobsters did not have a lot of meat and were oily.
こちらはお豆腐を蒸したもの。う~ん、これはお豆腐自体の味がいまいちで、かかっているソース (オイスターソース?) もあんまり好みの味ではありませんでした。なので一切れだけ食べて後は全部夫に食べてもらいました。

This is the steamed tofu dish.  I didn't like the taste of tofu itself.  The sauce (oyster sauce?) wasn't very good, either.
食後にタロ芋入りのタピオカがでてきました。全体的に悪いというわけではないのですが、今一歩って感じ。注文したお料理が悪かったのかな~。でもやっぱりシーフード (中華料理では) は East Ocean City が一番だと思います。

At the end of the meal, tapioca with taro was served (for free).  Overall, it wasn't too bad, but I was not impresses at all.  Maybe we ordered the wrong dishes?  My favorite Chinese seafood restaurant in Boston is still East Ocean City...

No comments:

Post a Comment