Monday, August 22, 2011

Birthday Dinner at East Ocean City

今日は私の?回目の誕生日。前日モントリオールから帰ってきたばかりなので特にレストランの予約などはしていなかったのですが、夫が是非お祝いしないといけないと主張するのでチャイナタウンにある私達の大好きなレストラン、East Ocean City へやって来ました (夫は自分が食べたかっただけだと思います)。

Today was my ? th birthday.  Since we just came back from Montreal yesterday, I didn't make any reservation for a restaurant.  But my husband insisted to go out for dinner to celebrate, so we decided to go to East Ocean City in China Town.
ここで注文するお料理は大概いつも決まっています。このスープは私の大好物、西湖牛肉羹!

At this restaurant, we almost always order same dishes - this is my favorite soup, minced beef soup.
相変わらず、おいしい~!!

It was as good as ever!
牡蠣のブラックビーンソース。この牡蠣はびっくりするほど大粒。

Oysters with black bean sauce.  These oysters were ginormous!
そしてこれは私達の頼んだお料理用に生簀から取ってきた蟹。お店の人が私達のテーブルまで持ってきて、これでいいか確認を取ります。

We ordered a crab dish, and our waiter brought this crab (still alive) to us and asked us if this one was OK. 
そしてこれが調理後の蟹さん。生姜が利いていて最高です!

And this is the crab after it was cooked!  It was soooo good!  I love crabs (much more than lobsters).
蟹はもちろん手で食べるので、手を洗うためのフィンガーボウルが出てきます。

Of course we had eat the crab with our fingers, and cleaned our fingers in this finger bowl.
空心菜の炒め物。

The stir-fried water spinach.
そしてこれもいつも必ず注文する鹹魚雞粒炒飯。干魚と鶏肉が入っていてとってもおいしいんです。ちょっと干魚の匂いがするんですけどね。

And this is also our must item here, the fried rice with salty dried fish and chicken.  We love this dish, but it has relatively strong dried fish smell, so maybe it is not for everyone.
食後にサービスで出てくるタピオカ入りのデザート。そのときによって入っているのが小豆だったりタロ芋だったりするのですが今回はコーン。デザートにコーンが入っているのは嫌なので、コーンだけよけて食べました。

After the meal, the dessert (tapioca in sweet soup) was served (for free).  Sometimes red beans or small pieces of taro are in the soup, but this time it was corns!  I don't want to eat corns for dessert (I love corns but not in sweet soup), so I removed corns from my bowl of soup.
また一つ歳を取ってしまいましたが、おいしい夕食を食べられたので良しとしておきます。この語家に帰ると夫がこっそり買っておいてくれたケーキが!おなかいっぱいだったのですが、せっかくなので一切れ食べました。ありがとう! (私としたことがレストランへカメラを持っていくのを忘れ、携帯のカメラで撮ったのできれいな写真が撮れず、残念。)

Well, I got one year older (which is kind of depressing), but I was happy to eat great dinner with my husband.  And he secretly bought a big cake for me, so after we came home each of us had a small piece.  Thank you!! (I forgot to bring my camera to the restaurant and had to use my cell phone to take pictures - that's why the quality of these pictures are very bad...)

No comments:

Post a Comment