Monday, May 9, 2011

Dinner at Pikaichi

今日は Allston にある中華系のスーパーマーケット、Super 88 に買出しに来たついでに、スーパーの中に数ヶ月前にオープンした日本食レストラン、Pikaichi (ピカイチ) を試してみることにしました。何とも言えないネーミングセンスです。

Today we came to Super 88 (Chinese supermarket) for grocery shopping, and tried a Japanese restaurant located inside the supermarket, called "Pikaichi", that was opened a several months ago.

中に入ると、アジア人の店員さんが "いらっしゃいませ" と日本語で言ったので、てっきり日本人だと思ってこちらも日本語で返したら私が何を言ってるのかわからない様子。どうも中国か韓国系の人で、話せる日本語は "いらっしゃいませ" と "ありがとうございました" だけのようです。無理に日本語使わなくてもいいのに。

When we got inside, a waitress (Asian looking) greeted us in Japanese, so I thought she was a Japanese and replied to her in Japanese as well; however she didn't understand what I said... She was not a Japanese...
夫は味噌ラーメンを注文。う~ん、これは私がたまに買う冷凍のちょっと高級なインスタントラーメンと変わらない味。味が濃い割には深みがないというか、なんというか。とにかく残念な味。

My husband ordered the miso ramen.  Well, this tasted like the (relatively expensive) frozen instant noodles that I usually buy...  The soup had a strong taste, but not in the way I like.  I like rich, deep, complicated flavors..  Disappointing.
私は親子丼を頼んだのですが、見た目からしておいしくなさそう。はっきりいって私が普段作るものの方がおいしいです。まあ、期待した私が悪かったということであきらめます。

I ordered the oyako-don (chicken and egg over the bowl of rice).  To be honest, I can cook the better one.  I'll not come back here.
その後、すぐ近くにある Mixx というフローズンヨーグルトのお店に行きました。ここは Pinkberry 等と同じようなお店なのですが、ヨーグルトもトッピングも自分で好きなものを好きなだけ取って食べることができます。値段は重さで決まります。

After the shopping/eating, we went to Mixx, a self-serve frozen yogurt shop nearby.   
フローズンヨーグルトのフレーバーも10種類くらいあります。夫はストロベリー、ライチ、タロイモ、グリーンティーの4種類を選んでました。私はライチが好きなので、ライチ味のものだけ。

Ten or so different flavors of frozen yogurt are always available.  My husband selected strawberry, lychee, taro and green tea flavors.  I chose the lychee one.
トッピングも、フルーツ系、ナッツ系、チョコレート系、ゼリー・グミ計など本当にたくさんそろってます。気を付けないとついついあれもこれもと取りすぎてしまいます。

Toppings can be chosen from wide variety of selections - fruits, nuts, chocolate, mochi, jelly beans, etc.  I have to control myself not to put too many of them.

夫のはトッピング少なめ。イクラみたいに見えるのは、本当にイクラみたいな食感のフルーツ味のゼリー (?)。

My husband did not add many toppings.
私はフルーツをたっぷり乗せてみました。アイスクリームよりもあっさりしているので食べやすいです。

I mainly picked fruits.  I like frozen yogurt better than ice cream - it is much lighter.


View Larger Map

No comments:

Post a Comment