Saturday, December 25, 2010

Trip to Portugal Days 1 & 2 (Boston - Amsterdam)

12月25日から1週間、クリスマス休暇を利用してポルトガルへ行ってきました。今回は実質4日半しか滞在時間がなかったので、リスボンを中心に見て回ることにしました。

For one week from Dec.25, we visited Portugal to take advantage of Christmas break.  This time we had 4 days and half being in the land of Portugal, we decided to stay in Lisbon only.

私たちのフライトは夜7時過ぎだったので、ボストンの空港で夕食をとりました (今回使った航空会社はデルタなので機内食は期待できません)。これはイカフライ。

Our departure time was after 7 pm, so we had our dinner at the Boston airport (since we flew with Delta, we did not expect good meals on the plane).  This is the fried calamaris.
そしてハンバーガー (サラダも付いてきました)。

And a hamburger (came with salad).
デルタの飛行機はいつもながら座席の間隔がすごく狭いです。

The space between seats was very narrow as is always the case in any of Delta's planes....
定刻どおりに無事離陸。夜景がきれいです。

Our plane took off on time.  Beautiful night view of Boston.
しばらくすると機内食が運ばれてきました。チキンとベジタリアンパスタの2種類殻選べます。私はパスタをチョイス。脂っこくて半分以上残しました。

For dinner, we had a choice of chicken or vegetarian pasta.  I chose the pasta, which was very oily and I could not eat more than half.
夫はチキンにしましたが、これもいまいちそう。

My husband selected the chicken, but it did not look good, either...
夕食の後は一眠り。夫はずっと映画を見ていたそうです。そのうちに乗り換え地のアムステルダムが見えてきました。現地時間朝8時なのにまだ暗いです。

After the dinner, I fell asleep.  When I woke up, I saw the city of Amsterdam where we needed to transfer.  It was 8 am, but still dark.
着陸した頃にほのかに明るくなってきました。

After we landed, it was getting lighter.
アムステルダムでは4時間ほど待ち時間があったので、あちこち空港内を歩き回りました。この飾りつけは2年前と一緒 (でも数が少なくなっているような)。

We had about 4 hours to kill until our next flight, so we walked around in the airport.  This decoration was same as the one we saw 2 years ago (but fewer, I guess)...
この飾りつけは以前と同じなのか覚えていません。

I don't remember whether this decoration was same as well.
レストランで時間つぶし。おなかはすいていなかったのですが、とりあえずサラダとコーヒーを頼みました。

Although we were not hungry, we went to the cafe and ordered coffee and salad.
レストランの窓から見た景色。朝もやで遠くが霞んで、なんか幻想的です。

The view from the cafe.  It was foggy and looked beautiful.

No comments:

Post a Comment