Sunday, November 28, 2010

Walking with Poirot & Laifu

今日はみんなで Breakheart Reservation というところへお散歩にやって来ました。ここは以前にも書いたように、Poirot のお気に入りのお散歩コースです。来福君も気に入ってくれるかな?

Today we went for walking in Breakheart Reservation.  As I mentioned several times before, Poirot loves to come here.  Hope Laifu would like it, too.
二匹ともてくてくと歩き出しました。

Both started walking happily.
途中で知らない人から写真をお願いされた二匹。写真写りばっちりだね。

On the way, someone asked for their picture.  They are very photogenic!
"自由に走り回れて気持ちいい~。"

"It is so nice to run freely".
"Poirot 君、待ってよ~。"

"Wait for me, Poirot!"
"来福君、早く早く!"

"Come on, Laifu!  Faster!".
"あ~、走りすぎてのどが渇いちゃったよ。"

"I got thirsty after running so hard!"
"もう葉っぱも全部落ちちゃって、すっかり冬だね~、Poirot 君。"

"ここ、なんかいいにおい。え?来福君、なんか言った?"

"All the leaves on trees are gone.  Winter has come, Poirot".

"Something smells good here.  What?  Did you say anything, Laifu?"

"松茸とか、ないかな?"

"I think we can find some mushrooms".
"見つけたら教えてね。僕も食べたいから。"

"Let me know if you find something.  I want to eat it, too".
"こんな橋なんて、へっちゃらさ。"

"I am not afraid of crossing the bridge!"
"僕は慎重派だから Poirot 君の後から行くよ。橋から落っこちたら嫌だからね。"

"I am very careful, so I'll cross it after Poirot.  I don't want to fall down from the bridge!"
"最後にもうひとっ走り。ゴールはすぐそこ。"

"Last spurt!  The goal is almost there!"
"僕だって、負けないぞ~。でもちょっと疲れたかも。"

"I am running hard, too!  But I am getting a little bit tired.."
"あ~、来福君、寝ちゃったよ。僕もなんだか眠くなってきたみたい。"

"Oh, Laifu fell asleep..  I am getting sleepy, too.."

No comments:

Post a Comment