Saturday, October 2, 2010

Day Trip to Vermont (2)

Quechee を後にした私たちが向かったのは、すぐ隣町の Woodstock というところ。

We then headed to Woodstock, a small town just next to Quechee.
お店の軒先に飾られていた三人の子供のマネキン。近くに来るまで本物だと信じていたので人形だと気づいてびっくり。

Three fake kids in front of a shop.  I believed they were real until I got very close to them.  I was so shocked!
飼い主に似ておばかな Poirot も、置物の犬を本物だと思って吠えまくり。道行く人たちにも笑われていました。

Like his Mommy, stupid Poirot thought this fake dog was real, and barked at it like crazy.  People were laughing at him!
このあたりには、映画マディソン郡の橋に出てきたような、木造、屋根つきの橋がたくさんあります。車も通ることができる普通の橋として今でも使われています。

Around this area, there are many covered bridges.  These are still used as normal bridges and cars can go through.
一車線しかないので対向車があるときは渡り終わるまで橋の反対側で待たなくてはいけません。

There is only one lane, so you have to wait until a car from the other direction passes by.
橋からの眺めはこんな感じ。素敵です。

A view from this bridge.  Beautiful.
川の水は透明でとてもきれい。

The water is very clear and clean.
カフェでちょっと一休み。

Take a break at a cafe.
これはまた別の屋根つき橋。

This is another covered bridge.

さっきの橋とはまた構造が違います。

It has a different structure.
橋からは滝が見えます。

You can see the water fall from this bridge.
こんなに素敵なところなのに、少し街からは離れているせいか、観光客はほとんどいません。

Despite this beautiful scenery, there weren't many people visiting here, I guess because it is a little bit away from the town. 
さらに、Quechee 方面へ戻る途中の橋(この橋は鉄筋でできた大きい橋)からは、Quechee 渓谷が見下ろせます。以前夏に来たときにはここの川でカヌーをしている人達をたくさん見かけましたが、今日はいませんでした。

Then we headed back to Quechee.  On the way, you can enjoy the view of Quechee Gorge.
私の安物のカメラではうまく表せませんが、遠くの山は紅葉で色づき、本当にきれいでした。

I couldn't take good pictures with my cheap camera, but it was sooo beautiful!
Poirot も恐る恐る渓谷を覗き込んでいました。

Poirot was also looking down the gorge, but he looked a bit scared.
帰りの車中でも紅葉を満喫しながら帰宅。

We enjoyed fall foliage in the car on the way home as well.
Poirot はもちろんいつものように爆睡。

Poirot was of course sleeping like the dead.

No comments:

Post a Comment