Sunday, August 8, 2010

Lunch at Fuloon

夫が突然“裏庭にあるデッキを塗りなおす!”と言い出し、いろいろと必要な道具を買ってきました。まずは古いペイントを剥がさなければなりません。これがすご~く大変。金曜からはじめてもう3日目ですが、まだ半分も終わっていません。

My husband sudddenly decided to paint the deck in our back yard. But before painting, the old paint has to be removed, which is a very tough job! We have been working for 3 days since Friday, but haven't finished even half way through...
ということで、ご飯を作る暇がないので(言い訳?)またまた近所の瑞福酒家(Fuloon)へお昼ご飯を食べに行きました。

So I have no time to cook (excuse?) and thus we went to Fuloon Restaurant again for lunch.
山東肉丝拉皮(Starch noodle with pork)。
英語ではスターチヌードルとメニューに書いてあるのですが、何のスターチからできているのかウェイトレスに聞いても良く知らないようでした。たぶん緑豆だと思うのですが、もちもちとした食感でおいしい!

We asked a waitress what kind of starch this noodle was made from, but she wasn't sure. My guess is green beans. It was very chewy (which I like) and yummy.
樟茶鴨(Tea smoked duck)。お茶でスモークしたダック。ダックの臭みもなく、スモーキーで皮がカリカリとして、これもなかなかいけます。

No duck smells (I don't like the smell of duck meat). Tasted smokey and crispy outside. This dish was tasty, too.

特色醋炒饭(Special fried rice with vinegar)。この焼飯にはお酢が入っていて、ちょっと酸っぱい味。こんな焼飯ははじめて食べましたが、お酢大好きなので楽しめました。食べ切れなかった分はお持ち帰りして、今日の夕食にします!

Vinegar was added to this fried rice, which I have never tasted before. But since I love vinegar, I enjoyed it very much. We couldn't finish all the food we ordered, so we asked for a doggie bag, which then became our dinner.

1 comment:

  1. 言い訳に思わず笑ってしまいました。とにかく、行ったわけやね。うんうん、わかった、わかった。おいしそう。
    ブルーフィンはもう飽きた。他を探そう。

    ReplyDelete